Název výstavy odráží její cíl – totiž představit kulturu, „genetický kód“ národní a regionální identity, nejen jako něco vznešeného, ale také jako něco skromného. Právě poslední jmenované snad divákům nejlépe umožňuje pocit sdílené zkušenosti, společných zájmů a citových vazeb mezi lidmi ze zemí, které jsou jinak geograficky i kulturně velmi vzdálené.
Z architektonického pohledu je výstava koncipována jako cesta či pouť zhmotněná proměnou průchodů mezi jednotlivými výstavními prostory v pomyslné brány. Brány nesou nápisy namalované rukou kaligrafa, které jim dávají významy. Vybraný soubor nadčasově platných postřehů, aforismů Josefa Čapka z knihy Psáno do mraků, napsaných čínským kaligrafickým písmem na sledu „bílých bran“ vedoucích z jednoho sálu do druhého, poskytuje myšlenkovou „niť“ či ztělesňuje jakéhosi „průvodce“ výstavou. V rovině vnímání diváků klade expozice zvláštní důraz na dialog s čínskými návštěvníky prostřednictvím intimity, neformálnosti a hravosti. Chce oslovit jejich citlivost cestou univerzálních lidských myšlenek a nezaměnitelnou řečí vizuálního a slovního vyjadřování na papíře. Jeden ze způsobu, kterým výstava představuje významné umělce a exponáty je zaměření se na detail, který je běžnému pozorovateli skryt a který se zřetelně objeví na velkoformátových tiscích a projekcích. V této „fascinaci detailem“ výstava ukazuje uměleckořemeslné zpracování jak významných uměleckých předmětů, tak předmětů běžného denního života. Výstava jim věnuje stejnou pozornost, neboť oboje vyjadřují nedílnou kvalitu života, „Skromnost i majestát“.
Návrh a realizace: 2015
Spolupráce na koncepci: Richard Drury (GASK)
Grafický design: Marek Nedělka
Kaligrafie: Zhang Kai